Mi az a 4 fázis, amire a legtöbb sikeres vállalkozás online marketingje épül, amivel fenntartható módon tudnak annyi vevőt szerezni, amennyit csak akarnak? 

Többek között erre és a címben lévő kérdésre próbálom meg megadni a választ a lehető legérthetőbben. 

Ezeket azért tartom fontosnak, mert ha folyamatosan vannak vevőid, akkor folyamatosan van bevételed, ezáltal tudsz fejleszteni és a következő szintre lépni, akár üzletileg, akár vállalkozói szabadságban. 

Az alábbi videóban és ebben az anyagban kivitelezői szemszögből végigvezetlek azon a 4 fázison, amik megvalósítás szempontjából fontosak.

Videó tartalomjegyzéke
  • Miért készítettem ezt az anyagot?: 00:00 – 02:24
  • 4 fázisú Online Marketing: 02:24 – 06:38
  • 1. fázis: Alapok: 06:38 – 12:00
  • 2. fázis: Vevőszerző honlap: 12:00 – 15:47
  • 3. fázis: Érdeklődő és vevőszerző rendszer: 15:47 – 23:23
  • 4. fázis: Időszakos Profitnövelő Online Kampányok: 23:23 – 25:15
  • Összefoglalás: 25:15 – 26:45
  • Kisvállalkozói Online Marketing Gyorsteszt: 26:45 – 27:05
  • Záró gondolat: 27:05 – 27:41

Miért készítettem ezt az anyagot?

Manapság az tudja kiaknázni az online marketingben rejlő lehetőségeket, aki rendszerben gondolkodik, nem pedig csak eszközökben. Az erősődő versenyben nem elég feladni egy hirdetést és várni, hogy jöjjenek a vevők.

Sokkal hatékonyabban működik, ha egy tudatosan felépített folyamaton vezeted végig az ideális vásárlót, hogy megértse, miért te vagy a legjobb választás számára, kialakuljon a bizalma feléd, végül igent mondjon az ajánlatodra. 

Ezt a folyamatot nevezhetjük érdeklődő és vevőszerző folyamatnak, ami az online marketinged egy haladóbb, de igazán hatékony változata. 

Ezzel az anyaggal az a célom, hogy segítsen rendszerben látni, hogy mit érdemes megvalósítani az online marketingedben, annak érdekében, hogy folyamatosan hozza az új érdeklődőket és vásárlókat.

Szeretném, hogy ne egy végeláthatatlan katyvasz legyen számodra az online marketing és a vevőszerzés, hanem leegyszerüsítve, fázisokra bontva lásd, hogy mikor milyen feladatokat kell elvágezned, hogy hosszú távon is fenntartható módon termelje neked a profitot.

Előrebocsátom, hogy ez nem egy könnyed, szórakoztató tartalom, hanem egy elég tömény, szakmai anyag.

Azt gondolom, hogy megérteni, hogy hogyan kell jól online marketingezni, az nehéz, viszont jól csinálni már nem annyira.

Tehát, ha beleteszed az energiát és megérted, hogy hogyan épül fel egy hatékonyan működő online jelenlét, akkor a megvalósítás és a működtetés már jóval egyszerűbb lesz. 

Ezért érdemes egy kis időt szánni erre az anyagra, mert segít megérteni és átlátni, hogy a hazai kisvállalkozásnak hogyan érdemes online marketingezni.  

Rendszerszemléletű online marketingesként erős technikai affinitásom van, ami annyit jelent, hogy nem csak a stratégiában tudok segíteni a megbízóimnak, hanem a technikai megvalósításban is. 

Az elmúlt 6 évben nagyon sok stratégiát és technikát próbáltam ki különböző piacokon a megbízásaim által, így volt szerencsém sok gyakorlati tapasztalatra szert tenni. Emellett folyamatosan tanulok a hazai és nemzetközi szakértőktől annak érdekében, hogy még több stratégiába láthassak bele és tovább szélesítsem a látóköröm.

Gots Balázs – rendszerszemléletű online marketinges, erős technikai affinitással

A saját gyakorlati tapasztalataimat és a szakértőktől tanultakat egybe gyúrtam és összeállt bennem egy szisztéma, ami segít még jobban megérteni, hogy hogyan érdemes rendszerezni az online marketinget.

Erre azért van szükség szerintem, mert az utóbbi időben a bőség zavara lépett fel a kisvállalkozások marketingjével kapcsolatban. Nagyon sok információ, tanács, technika, stratégia és szoftver érhető el, ami szuper, viszont fontos tudni, hogy mikor mire érdemes fókuszálni.

Ezért szeretnék segíteni kivitelezői szemmel, hogy mit mikor valósíts meg az online marketingedben, hogy az valóban a végső célt támogassa, ne pedig csak egy bedrótozott trendi valami legyen, ami valójában nem hoz eredményt, mert a kirakósban nem a megfelelő helyre lett betéve. 

Ha már szóba került a kirakós: érdemes úgy gondolni az egész online marketing rendszeredre, mint egy kirakósra. Az, hogy hirdetsz a Google-ben vagy a Facebookon, a kirakós egy darabja, ha blogolsz, az egy másik, ha építesz listát, az egy harmadik.

Ezek mind-mind 1-1 darab a kirakósból, amiket fontos a megfelelő helyre tenni, hogy a végén kiadja a nagy képet.

Most mi is egy kirakóst fogunk közösen kirakni, így az anyag végére kirajzolódik a nagy kép. Ezt követően csak meg kell nézned, hogy milyen fázisban van jelenleg az online marketing rendszered és tudni fogod, hogy mi a következő lépés, mivel kell foglalkoznod és esetleg a korábbi fázisokban mik maradtak ki.

Az anyag során egy “kirakóst” fogunk kirakni, így könnyebb átlátni a lényeget.

4 fázisú Online Marketing

A 4 fázisú Online Marketing Rendszerépítési szisztémán szeretnélek végigvezetni, ami segít átlátni, hogy mikor mire érdemes fókuszálni az online marketingben. Ez az, ami segít a kirakós darabjait a megfelelő helyre tenni. 

Azért osztottam 4 fázisra, mert amikor a nulláról épül egy online jelenlét, akkor ideális esetben ezen a 4 fázison kell végigmenni, mire eléri azt az állapotot, amikor kvázi csak hátra kell dőlni és működtetni a rendszert. 

Ha te nem a nulláról építesz egy online jelenlétet, hanem már van honlapod, kommunikálsz a social mediában, van email listád, szoktál blogolni, akkor is érdemes végig menni ezen a 4 fázison elméletben, mert így felül tudod vizsgálni, hogy biztosan azokra a dolgokra fókuszálsz-e, amik valóban eredményt hoznak, vagy csak csinálod, mert tudod, hogy csinálni kell, de igazából olyan nagy eredményt nem hoznak. 

Tehát nézzük meg részletesen ezt a 4 fázsit és azt, hogy hogyan épül fel ideális esetben egy online marketing rendszer. 

Első körben az alapokat kell meghatározni, annak érdekében, hogy biztos és stabil lábakon álljon a rendszer.

Ezt követően a 2. fázisban lehet felépíteni a bázisként szolgáló honlapot, ami értéket ad a látogatóknak, bizalmat épít és kapcsolatot teremt.

A 3. fázisban pedig egy olyan rendszert érdemes felépíteni, ami folyamatosan képes új érdeklődőket és vevőket szerezni. Ezzel már összeállt egy elég haladó online marketing rendszer, amit már csak működtetni kell.

És végül a 4. fázisban lehet időszakos online kampányokat csinálni, amelyek során a meglévő közönségednek és vásárlóidnak tudsz eladni. Ezáltal pedig több bevételre tudsz szert tenni.

Ahogy látod az ábrán, egymásra épülnek ezek az elemek. Nem érdemes rohanni és kihagyni egy-egy fázist, mert később fogja megbosszulni magát, valószínűleg nem fog hatékonyan működni a stratégiád és nem fog bevételt hozni.

Tehát legyenek megfogalmazva az online jelenléted alapjai, legyen egy értékteremtésre és értékesítésre optimalizált honlapod, építs fel egy érdeklődő és vevőszerző rendszert, amit folyamatosan működtetsz, és időszakosan készíts online kampányokat, amelyekkel extra profitra tehetsz szert. 

Most, hogy látod, hogyan épülnek egymásra ezek a fázisok, nézzük meg kicsit részletesebben őket. 

#1 FÁZIS: Alapok

Stratégiai és a kommunikációs kérdések

Az első fázisban választ kell adni azokra a stratégiai és üzleti kérdésekre, amikre aztán építeni lehet a kommunikációt és a további elemeket. Sok online jelenlét azért nem működik hatékonyan, mert ezek az alap kérdések nincsenek megfelelően átgondolva és konkrétan definiálva.

Ha homokra alapozunk és arra építünk egy házat, akkor az süllyedni fog. Ugyanez a helyzet az online jelenléttel is. Azért, hogy minél jobban meg tudd határozni ezeket az alapokat, szerintem 7 kérdésre kell mindenképpen tudnod a választ. 

A stratégiával és a kommunikációval kapcsolatban az alábbi 5 kérdést kell tudnod megválaszolni:

$

Kinek?

Vagyis egészen pontosan ki az, akinek meg tudod oldani valamilyen problémáját? Ki az ideális vevőd?

$

Miben?

Vagyis konkrétan milyen probléma megoldásában tudsz segíteni? Itt a legnagyobb frusztrációt, problémát érdemes kiválasztani (de persze jó, ha több van, mert azokat is lehet a kommunikációban majd használni).

$

Milyen eredménnyel?

Mi lesz az eredménye, ha igénybe veszik a segítséged, vagyis élnek az ajánlatoddal?

$

Hogyan?

Mi az a módszer, termék vagy szolgáltatás, amit ha igénybe vesz tőled az ideális vevőd, akkor eléri a kívánt eredményt?

$

Miért tőled?

Miben vagy más, mint bármilyen másik hasonló termék/szolgáltatás a piacon? Miben több ez, mint a konkurencia ajánlata vagy a “helyettesítő termékek”?

Üzleti kérdések

Ezek az alap stratégiai és kommunikációs kérdések. Ha ezekre választ tudsz adni, akkor sokkal hatékonyabban tudsz kommunikálni a közönségeddel. 

Most nézzük meg a 2 db üzleti kérdést, amik pedig abban segítenek, hogy tudd, mi éri meg üzletileg és mi nem. Ezek a kérdések segítenek igazán a célon tartani a fókuszt. 

Egyébként ezeket a kérdéseket Gál Kristóf a Klikkmarketingnél szerintem zseniálisan megfogalmazta. Most összefoglalom neked, hogy mikre kell figyelned, hogy mindig tisztán láthass üzletileg.

$

Mi az üzleti célod az online jelenléteddel mondjuk az elkövetkező 1 évben?

Így meg tudod fogalmazni, hogy hogyan támogatja ez a nagy képet, a víziód?

$

Mennyit költhetsz 1 vevő megszerzésére?

Ez az egyik legfontosabb kérdés, hiszen ha erre tudod a választ, akkor tudod, hogy profitábilisen tudsz értékesíteni vagy nem.

Hiszen, ha többe kerül megszerezni egy vásárlót, mint amekkora össz profitod lenne rajta, akkor nem fogsz tudni fennmaradni. És ahhoz, hogy ezt a kulcskérdést meg tudd válaszolni, tudnod kell, hogy mennyit költ átlagosan 1 vevő nálad (mondjuk 1 év alatt).

És így ki tudod számolni, hogy 1 vevő megszerzési költsége alacsonyabb-e, mint a profit, amit az élettartama során realizálsz.

Ha ezt nem tudod megválaszolni, akkor van egy mentő kérdés: mennyit költ 1 vásárlás során nálad? Talán ebből is tudsz már kalkulálni és ezzel is el tudod kezdeni a matekolást.

Tudom, hogy ez száraz és unalmas téma, és sokkal élvezetesebb azon gondolkozni, hogy milyen új terméket vagy szolgáltatást vezessünk, milyen eredményeket akarunk elérni jövőre, meg milyen kampányonyak csináljunk, hogy nézzen ki a honlap, hogyan építsünk követőbázist az Instagrammon, de minden hiábavaló, ha nem tudod, hogy mennyit költhetsz egy vevő megszerzésére. 

Sajnos vannak az online marketingnek olyan elemei, amik nem fancyk, hanem le kell ülni és ki kell számolni, bújni kell a statisztikákat és az adatokat, ki kell szenvedni a jó döntést. Ha egyszerű lenne, akkor minden vállalkozás sikeres lenne az online térben.

És az, hogy valami nehéz, szerintem egy remek lehetőség a kiemelkedésre, hiszen a nehéz dolgokat csak kevesen vállalják be, kevesen szenvedik ki magukból azokat az adatokat, azokat az információkat, és azokat a döntéseket, amik hozzásegítik őket a sikeresebb online marketingezéhez és ezáltal a nagyobb bevételhez.

És azzal, hogy te most itt vagy és nézed ezt az anyagot már többet tettél hatékonyabb online marketinged érdekében, mint a pályatársaid többsége, akik csak feladnak egy hirdetést és ettől várják a magasabb bevételt. 

Szóval gratulálok neked, büszke lehetsz magadra. Én az vagyok rád, még így láttatlanban is. 😃👍

Ha készen állsz, akkor nézzük is a 2. fázist.

#2 FÁZIS: Vevőszerző honlap

A vevőszerző honlapot úgy is hívhatnánk, hogy “értékteremtésre és értékesítésre optimalizált honlap”, mert végső soron szerintem ez a lényege egy honlapnak.

Adjon hasznos információkat az ideális vevő problémájának megoldásával kapcsolatban, tanítson, teremtsen bizalmat, ezzel felkeltjük az érdeklődést és fenntartjuk a figyelmet. Így nem a reklám zajban kell túlkiabálni minden mást, hanem folyamatos értékadás mellett lehet elmondani számára, hogy miért és hogyan fogja megoldani az ajánlatod a problémáját.

Tehát értéket teremt, majd értékesít. 

Ebből következik, hogy bármi amit írsz a honlapon azt szolgálja, hogy az ideális vevőd jobban megértse, hogy miért vagy a legjobb választás. Azzal nem érti meg, ha azt írod, hogy 25 éve vagy a piacon. Azzal viszont igen, ha elmondod, hogy másoknak hogyan segítettél megoldani azt a problémát, amivel most ő is küzd és neki miket kell tennie, hogy megoldja. 

Marketing szempontból szerintem 5 oldalt kell mindenképpen tartalmaznia egy alap honlapnak. Ez persze változhat attól függően, hogy milyen szinten van vagy mennyire összetett a vállalkozás, de alapnak vehetjük azt, hogy legyen: 

9

Főoldal

9

Blog

9

Bemutatkozás

9

Megoldásod

9

Kapcsolat

Főoldal

A főoldal válaszolja meg az alap kérdéseket (kinek? miben? milyen eredménnyel? hogyan? miért tőled?) és ezen kívül foglalja össze a tevékenységed, végül irányítsa tovább a látogatókat a számukra releváns úton: a blogodhoz, az ingyenes anyagaidhoz, az ajánlatodhoz, a bemutatkozásodhoz, vagy a kapcsolati oldalra.

Blog

A blogodra érdemes legalább havi rendszerességgel készíteni értékteremtő anyagokat, amik edukálják a közönséged és építik a szakmai hitelességed.

Bemutatkozás (Rólunk)

Nem a békebeli bemutatkozásra gondolok, tudod, a “cégünk 20 éve szolgálja töretlenül ügyfeleit”, hanem egy olyanra, ami csak látszólag szól rólad.

Egy bemutatkozás szerintem akkor igazán jó, amikor úgy vannak bemutatva az erényeid és a melletted szóló érvek, hogy azok hogyan tudják szolgálni az ideális vevőd céljait. Tehát nem csak fel vannak sorolva a dolgok, hanem meg vannak indokolva, hogy az miért jó a vevőnek.

Megoldások (ajánlatok: termékek/szolgáltatások)

A megoldásaidnak, vagyis az ajánlataidnak is legyenek külön értékesítési oldalaik, amik szintén választ adnak az összes fontos kérdésre, a megfelelő struktúrában. Ilyen kérdések az alábbiak lehetnek (a teljesség igénye nélkül):

  • Mi ez?
  • Kinek szól?
  • Milyen probléma megoldásában segít?
  • Miért tőled érdemes megvenni?
  • Miért lehet benned megbízni?
  • Mi az ajánlat, vagyis mennyibe kerül, milyen bónuszok vannak hozzá?
  • Milyen garancia van hozzá?
  • Miért most vegyem meg?
  • Hogyan tudom megvenni, hogyan tudok fizetni, stb.

Kapcsolat

És végül beszéljünk kicsit a kapcsolati oldalról. Itt jelenítsd meg az elérhetőségeidet, a social media felületeidet írd le, hogy hogyan lehet kapcsolatba lépni veled (akár itt megjelenhet egy kapcsolatfelvételi űrlap). Ezt nem ragozom túl, mert szerintem tudod, hogy miket érdemes itt megjeleníteni. 

Haladjunk is tovább a következő, vagyis a 3. fázisra. 

#3 FÁZIS: Érdeklődő és vevőszerző rendszer más néven értékesítési tölcsér vagy sales funnel

Ez az a téma, amiről napokat tudnék beszélni, mert ez az ami a legnagyobb lelkesedéssel tölt el. Ezért is GoldFunnel, a GoldFunnel, mert az a célom, hogy olyan aranyat termelő érdeklődő és vevőszerző rendszereket készítsek a megbízóimnak, amikkel a kezükben lesz a kontroll a vállalkozásuk bevételszerzése felett. 

Tehát nagyon sokat tudnék beszélni erről a témáról, viszont most vissza kell fognom magam az érthetőség kedvéért, nem szeretnék elveszni a részletekben. Ezért egy másik anyagban fogok részletesebben beszélni erről a témáról, viszont most a 4 fázisú Online marketing rendszerépítési struktúra részeként összefoglalom, hogy mi a vevőszerző rendszer lényege és milyen megvalósítandó elemekből áll. 

Ez a rendszer az, ami a sima honlapodat egy haladóbb, hatékonyabb bevételszerző gépezetté alakítja. Ha a weboldalad egy sima személyautó lenne, akkor az érdeklődő és vevőszerző rendszerrel egy igazi versenyautóvá válna, ami lekörözi a versenytársakat a pályán. 

Egy ilyen rendszernek 4 fő feladata van:

N

Hozzon látogatókat a honlapodra

N

Keltse fel az érdeklődésüket

N

Értékesítsen nekik

N

Adjon el nekik újra

Vagyis a látogatókból csináljon érdeklődőket, belőlük első vásárlókat, őket pedig ösztönözze újravásárlásra.

Mivel ez egy hosszabb, de hatékonyabb folyamat, mint a direkt értékesítés, így nem egyből a cuccod rendelési oldalára irányítod a teljesen ismeretlen embereket, hanem a fokozatosság elvét követve építed fel bennük a bizalmat. 

Attól függően, hogy a vevők hol helyezkednek el az értékesítési folyamatban, különböző hőmérsékleti szintekkel szoktuk párhuzamba állítani.

Tehát attól függ, mekkora a hőmérsékletük, hogy mennyire vannak közel a tűzhöz, vagyis a nagyobb profithoz.

Akik először találkoznak veled, ők még "hideg" közönség

Akik már érdeklődnek irántad, ők a "langyos" közönség

Akik már vásároltak tőled valamit, ők a "meleg" közönség

Akik pedig többször vásároltak, ők pedig a "forró" közönség

Ezen a hőmérsékleti görbén vezetjük végig a látogatókat, mire elkötelezett “törzsvásárló” válik belőlük, akik büszkén ajánlanak minket az ismerőseiknek. 

Látogatókat általában fizetett hirdetésekkel szerezhetsz, például Google Ads, Facebook és Instagram hirdetésekkel. És a fokozatosság elvét követve nem a rendelési oldalra érkeznek a hirdetésre kattintás után, hanem egy olyan oldalra, ahol egy számukra releváns és értékes anyagot kapnak.

Ezek az anyagot nem publikusak, ezért emailben küldjük el nekik, így elkérjük az email címüket. Ezeket hívjuk lead magnetnek, vagy csalinak. 

Z

Ezzel elértük, hogy érdeklődjenek irántunk, felkerültek a listára, így a későbbiekben is van lehetőség tartani velük a kapcsolatot emailek segítségével.

Következő lépcsőfok, hogy felkínálunk számukra egy kedvezményes ajánlatot, ami közvetlenül az ingyenes anyag témájára épül.

Ennek az ajánlatnak nem az a célja, hogy kitermelje a profitot, hanem, hogy egy kvázi kihagyhatatlan ajánlat segítségével első vásárlóvá alakítsuk az érdeklődőt. Ez is hoz valamennyi pénzt a konyhára, ezekből tudod finanszírozni a hirdetési költséget, tehát szinte ingyen tudsz érdeklődőket és első vásárlókat szerezni. 

Azért nem baj, hogy az első eladáson még nem keresel annyit, mert stratisztikák szerint jóval könnyebb újraeladni egy meglévő vevőnek, mint meggyőzni egy idegent, hogy tőled vásároljon.

Tehát végső soron arra érdemes fókuszálni, hogy a meglévő vevőidnek újra és újra értekesíts, mert úgy tudsz szert tenni az igazi profitra.

Emellett persze fontos új vevőket szerezni, de óriási hiba csak arra koncentrálni, hogy mindig újabb és újabb embereknek adj el. 

Azoknak az érdeklődőknek, akik nem mondtak azonnal igent a kihagyhatatlan ajánlatodra, küldhetsz néhány meggyőző emailt, amelyekben kifejted, hogy miért is érdemes élni vele.

Az esetek többségében egyébként ezek az utánkövető emailek győzik meg a vevőket, tehát mindenképp érdemes ilyeneket alkalmazni. 

Tehát például így épül fel egy érdeklődő és vevőszerző rendszer:

✅ Facebook hirdetésekkel látogatókat terel az ingyenes lead magneted oldalára.

✅ Megadják az email címüket, ezzel felkerülnek a listádra, és megkapják emailben a kért anyagot.

✅ Közben felajánlod a belépő termékedet, ami egy kvázi kihagyhatatlan ajánlat.

✅ Ha nem vásárolja meg azonnal, akkor 1-2 napig utánkövető emaileket kap, amik még részletesebben elmondják, hogy miért érdemes élni az ajánlatoddal.

✅ Ha megvásárolja, akkor az érdeklődőből vevő lett, akiken ismét felajánhatsz egy következő szintű ajánlatot, vagy később időszakos profitnövelő online kampányok által újra el tudsz adni neki.

Ha van egy ilyen haladó rendszered, az egy óriási előny, de akkor fog hosszú távon is hatékonyan működni, ha foglalkozol vele. A versenyautó is akkor hozza a győzelmeket, ha tankolják és szervizelik. 

Pontosan ezért nem elég egyszer megtervezni és összerakni ezt a haladó rendszert, hanem folyamatosan ápolni, működtetni kell. 

Ha eléred a 3. fázist és működik az érdeklődő és vevőszerző rendszered, akkor folyamatosan növekszik majd a követőtáborod a social mediában, folyamatosan növekszik az email listád és egyre több és több vevőd lesz.

Mivel egyre többen figyelnek rád, muszáj nekik folyamatosan kommunikálni, különben kihül a kapcsolatotok lángja és ismét egy hideg ember lesz az ideális vásárlóidból álló célközönségben. 

Gondolom te sem szeretnéd, hogy kárba vesszen a munkád, és értékes figyelmet veszíts. Pontosan ezért kell folytatni az értékadást és a kommunikációt. 

Erre nagyon sok lehetőséged van: például írsz egy új blogbejegyzést, küldesz levelet a listádra, és posztolsz a social média felületeken. 

Sokan ezekre már nem helyeznek kellő fókuszt, így kihűl a közönségük és mindig újból kell kezdeni velük mindent. Te ne ess ebbe a hibába. 

Tudom, hogy ez melós, de akkor is folyamatosan fenn kell tartani a figyelmet, mert ez fog hozzásegíteni ahhoz, hogy amikor a 4. fázisban kampányolsz, akkor figyelni fognak rád, és ismét bizalmat szavaznak neked a vásárlásukkal.

A minimális működtetéshez 3 dolgot csinálj:

heti 2-3-szor kommunikálj a social media felületeiden

hetente küldj legalább 1 levelet a listádra

havonta készíts legalább 1 blogbejegyzést

Ha például készítesz egy blogbejegyzést, arról már küldhetsz is levelet, és posztolhatsz is a social mediaban. A lényeg, hogy tartsd fenn a figyelmet!

Ezzel rá is kanyarodtunk a 4. fázisra, vagyis az Időszakos Profitnövelő Online Kampányokra. 

#4 FÁZIS: Időszakos Profitnövelő Online Kampányok (IPOK)

Az igazi pénz és a profit nem feltétlen a vevőszerző rendszerben van. Persze az is képes bevételt termelni, de ott azért van vevőszerzési költséged, mert például többet kell fizetni a hirdetésekre.

Viszont kampányok során főként az email listádnak kommunikálsz és a meglévő közönségednek, aminek a költsége jelentéktelen a vevőszerzési költségekhez képest, így itt tudsz igazán nagy profitot realizálni. 

Persze lehet fizetett hirdetésekkel megtámogatni a kampányt, de mindent egybevetve jóval több profitod marad a végén egy online kampány során. 

Ilyeneket tudsz évente 3-4-szer csinálni, például ha van egy új terméked vagy szolgáltatásod, születésnapja van a cégednek, vagy olyan globális esemény van, ami érinti a vevőidet.

Pl. Anyák napja, Nőnap, black friday, víz világnapja, nyár első napja, stb.

Minden lehet egy jó apropó a kampányolásra, de fontos, hogy ne vidd túlzásba, mert csak kiégeted a listádat.

A kampányolásnak is megvan a maga technikája és “művészete”, így erről is egy külön anyagban szeretnék bővebben beszélni.

De a lényeg, hogy a meglévő email listádnak és közönségednek időszakosan érdemes kampányolni valamilyen apropóból. 

Ekkor leveleket küldhetsz a listádra a kampányról, posztolhatsz a social médiában róla, készíthesz videókat és blogbejegyzéseket róla, stb.

A lényeg, hogy…

N

...legyen egy apropója

N

...legyen egy értékteremtő ajánlat

N

...és legyen egy előre meghatározott és kommunikált határidő

Ha ezek megvannak, akkor a kampány végére jó eséllyel elégedett vásárlókra és szép kis profitra fogsz szert tenni. 

Ezzel elérkeztünk a 4 fázis végére. Foglaljuk össze az eddigieket.

ÖSSZEFOGLALÁS

Ha van egy olyan online jelenléted…

N

...aminek az alapjait meghatároztad:

  • tudod, hogy kihez szólsz,
  • őket hogyan tudod hatékonyan megszólítani,
  • tudod, hogy pontosan mi a célod ezzel az egésszel, és
  • mire mennyit költhetsz…
N

...ezen kívül van egy bázisként funkcionáló honlapod,

N

...amivel folyamatos értékteremtés mellett tudsz értékesíteni az érdeklődő és vevőszerző rendszered segítségével,

N

...és időszakosan kampányolsz a közönségednek,

…akkor büszke lehetsz és megnyugodhatsz, hiszen az online jelenléted képes elősegíteni, hogy valóban szabad vállalkozó legyél.

Hiszen van egy folyamatosan növekvő közönséged, akikkel tartod a kapcsolatot és amikor készítesz egy kampányt, akkor igazán magas profitra teszel szert, miközben jobbá teszed a közönséged életét, hiszen végülis ez az egyik legfontosabb az egészben szerintem.

Ezzel ki is raktuk a kirakóst, és már látszik is a nagy kép. Őszintén remélem, hogy sikerült érthetően és megfelelő részletességgel rávilágítani, hogy mikor mire érdemes fókuszálnod az online marketingben.

Természetesen a külön fázisokkal még mélyebben is érdemes foglalkozni. Folyamatosan készítek én is értékes anyagokat erről a témáról, így ha van kedved, maradjunk kapcsolatban. Iratkozz fel a leveleimre, hogy első kézből értesíthesselek, ha valami új anyagot készítettem.

Kisvállalkozói Online Marketing Gyorsteszt

Készítettem egy Kisvállalkozói Online Marketing Gyorstesztet, így ha szeretnéd letesztelni, hogy milyen szinten van az online jelenléted, akkor töltsd ki és azonnal kiderül, hogy min lehetne még fejleszteni. Kattints a lenti gombra és válaszold meg a kérdéseket! 

Van néhány hazai szakértő, akiket ajánlok figyelmedbe, mert sokat lehet tőlük tanulni erről a témáról. Lehet, hogy már ismered Őket, de hátha találsz 1-2 új nevet köztük. (A névsort a teljesség igénye nélkül állítottam össze és ABC sorrendbe, nem pedig hozzáértési vagy egyéb sorrendbe tettem.)

Balogh Tamás és BoomMarketing; Csepregi Balázs és SalesAutopilot; Csont Attila; Domán Zsolt és a Do!Marketing; FreedomBusiness és MarketingAmazing; Gál Kristóf és a Klikkmarketing; Görög Ádám és a Tacit Project; Mándó Milán és a Minner; Mészáros Róbert és a BrandBirds; Nagy Attila és a WPKurzus; Papp Gábor és a The Pitch; Pongor Juhász Attila; Szendrei Ádám és Tudástár Klub; Szőke András; Tóth Ádám és a Konverted; Tusnádi Roland; Wolf Gábor és a MarketingCommando

Záró gondolat

Ha eddig eljutottál és végig nézted az anyagot, akkor gratulálok neked. Ebből látszik, hogy hajlandó vagy beletenni az időt és energiát az online marketingbe és a hatékony bevételszerzésbe és nem csak a sült galambot várod.

Ha bármiben tudok segíteni, akkor nézz szét a goldfunnel.hu-n és vedd fel velem a kapcsolatot. Sok sikert kívánok a hallottak gyakorlatba ültetéséhez! 

Gots Balázs

Gots Balázs

GoldFunnel alapítója

Az elmúlt 6 évben sok gyakorlati tapasztalatra tettem szert, és sok hazai és nemeztközi szakértőtől tanultam.

Ezekből az információkból megfogalmazódott bennem a 4 fázisú Online Marketing rendszer, ami arról szól, hogy hogyan rendszerezd a marketinged, hogy rendszeres legyen a vevőszerzésed is.

Szeretnék segíteni az online marketinged rendszerezésében, ezért sok anyaggal készülök számodra a témával kapcsolatban.